Veckobrev klass 1, v 7

Så har ännu en vecka gått och det är redan dags för sportlov! Hoppas att snön ligger kvar hela veckan!

Denna vecka har vi tränat på talkompisar genom att spela ”Tiokompisar” på IPAD. Eleverna har fått träna på att klara det på tid för att automatisera och få bort fingerräknande. De börjar bli riktigt snabba. Vi har fortsatt arbeta med talen upp till hundra. Vi har använt IPAD för att träna extra eftersom det finns uppgifter till vår mattebok på nätet.

I onsdags var det ”Alla-hjärtans-dag” och det uppmärksammade vi lite extra. Eleverna skrev vackra dikter om personer som de tyckte och och gjorde små kärleksmonster att ge bort. Jag hoppas att ni som fick en present blev riktigt glada!

Som rörelse denna vecka har vi haft ”hoppstege” med olika hoppövningar. Som vanligt är klassen pigg på att prova och går in för uppgiften med liv och lust!

På musiken har vi gjort färdigt våra instrument och spelat med dem. Det lät en hel del!

I tisdags var Lisa från biblioteket hos oss och tipsade om böcker. Det finns nu massor av bra böcker att läsa i klassrummet!

Eleverna har läsläxa till fredagen efter lovet, de har alltså en vecka extra på sig. Veckans bokstav är Gg, ledtråden till ”Veckans grej” är Snabbast i världen. Eleverna tyckte det var alldeles för lätt, vi får se om de gissat rätt!

Efter sportlovet kommer jag att skicka ut tider till utvecklingssamtal!

Ha ett skönt lov!

Det här inlägget postades i 1:an. Bokmärk permalänken.