F-klassens veckobrev v:6

Vilken härlig dag vi hade i onsdag i ishallen. Alla har blivit så duktiga på att åka skridskor och flera elever tyckte att det var så roligt att de knappt hann att fika.

Veckans bokstav har varit H och vi har gjort Hh utav havregryn och som bokstavspyssel har vi gjort hästar som kan röra på benen. Som vanligt var det många kluriga bokstavssaker tex Hedda, Harry Potters trollstav som en ficklampa och Hudson Hornet. Nästa veckas bokstav är P.

På matten har vi jobbat med att dela upp talet 5 på olika vis med multilink kuber. Uppgiften som de fick utav mig var att de skulle klura ut så många olika sätt som möjligt. Några kunde klura ut alla sätten medans någon bara kunde tänka ut något sätt. Vi kommer göra likadant med talen 6, 7, 8 och 9. Vi har även hunnit med en liten kluring om talet 5.

Denna vecka har vi jobbat med en sida i boken om mig själv. Denna sidan handlade om vad jag blir glad utav. Först tittade vi på en film om två bagare som bakade skrattmuffins och sedan fick eleverna berätta vad de blev glada av. Och det var flera olika saker tex, när man får äta pannkakor eller korv, leka med kompisar, att ha djur eller när någon gör något roligt.

På språket har vi fortsatt med att lyssna efter sista ljudet. Denna gång skulle eleverna koppla sista ljudet i bilden de fick till samma sista ljud i en annan bild. Svårt för några men enklare för andra.

Hoppas ni alla får en trevlig helg!!

// Tesan

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.