2-3:ans veckobrev v.3

Under NO lektionen denna vecka tittade vi på en kort film om årstiden vinter. Efteråt fick eleverna ett papper med frågor för att se om de lyssnat och om det var något de inte förstått på filmen. Vi kommer fortsätta arbetet med denna årstid nästa vecka.

Både 2:orna och 3:orna har arbetat med koordinater på matten. De har löst hemliga meddelanden och spelat koordinatspel. 2:orna har även arbetat med dubbelt och hälften av tvåsiffriga tal. 3:orna har fortsatt med multiplikation och division.

3:orna började förra veckan på att arbeta med kartor. De fick då rita en karta över sitt rum. I torsdags började de i grupp rita en karta över vägen från deras hus till skolan i Liatorp.

Här är resultatet av bilduppgiften från förra veckan och allas raketer med önskningar/mål för 2018.

Idag har Nova varit vår första ”Veckans talare”. Hon berättade om sin semesterresa till Thailand. Bra jobbat Nova!

Vi avslutade veckan med att gå iväg och åka pulka tillsammans. Det var väldigt mysigt och jag kände att vi får passa på medans snön är kvar.

Måndag v.4 och v.5 ska 3:orna åka skridskor på idrotten. De behöver ha med sig skridskor och hjälm. De får ha med sig klubba om de vill ovh även en frukt och vatten.

Till måndag är det läsläxa. Tisdag är det matteläxa, 2:orna läxa 9 och 3:orna har lösblad som handlar om koordinater. Torsdag är det engelskaläxa för 3:orna.

Ha en trevlig helg och njut av snön!

Det här inlägget postades i 2-3:an. Bokmärk permalänken.