F-klassens veckobrev v:2

Det har varit skönt med jullov men så roligt det är att komma tillbaka till jobbet igen och träffa alla härliga elever. Veckan har varit en dag kortare eftersom vi hade studiedag i måndags, så vi har mjukstartat lite.

Vi längtar efter snö och vi har försökt att locka fram snön genom att göra snögubbar som vi har hängt i fönstret i klassrummet. Jag visade och berättade hur snögubben skulle tillverkas. Hade någon glömt hur man skulle göra så fick man tänka till lite extra, sedan fråga en kompis och som sista utväg fråga en fröken. Jag har märkt att ganska många elever frågar mig utan att tänka själva först. Vi tränar vidare på detta.

I temat hälsa så jobbar vi nu med kroppen. Vi har tittat på en film som handlade om olika kroppsdelar och sedan fick eleverna komma på vad olika kroppsdelar heter. Många klurade ut kroppsdelar som vrist, ankel, armbåge och även enklare delar som arm, ben och fot nämndes. Som avslut på lektionen så sa jag en kroppsdel som eleverna skulle hålla mot golvet.  Vi jobbar vidare med temat  nästa vecka.

Ibland har vi ”göra färdigt pass”. Så skönt för de elever som jobbar lite saktare att få göra uppgifterna färdiga. De som redan är färdiga får andra uppgifter att göra och i dag spelade vi olika spel och pusslade.

Nästa vecka kör vi på som vanligt med veckans bokstav som är K. Glöm inte bokstavssak till torsdag.

På torsdag eftermiddag ska jag på utbildning,då är Johan i klassen istället för mig.

Trevlig helg!