Veckobrev klass 3, v 21

Denna veckan har varit en kort vecka, bara 3 skoldagar.

I tisdags hade vi besök av Jessica och Ulrika som kommer att vara mentorer i årskurs 4. Jag tror att alla tyckte att det kändes bra att få träffa sina kommande fröknar och att alla ser fram emot att börja i en ny skola.

Idag har treorna varit och hälsat på i Diö för att lära känna skolan och sina blivande klasskamrater ännu bättre. Nästa onsdag är sista besöket och då hoppas vi att vi kan titta på vilket klassrum de kommer att vara i till hösten.

Eleverna har spelat upp sina pjäser om asagudar. De är duktiga på att spela teater och det blev många härliga skratt!

På måndag kommer några av fyrorna från Diö att besöka oss för en frågestund. Eleverna kommer att få ställa frågor om hur det är att gå i Diö.

I höstas var vi och besökte Wanås och tittade på deras konst. På tisdag kommer vi att åka till Diö för att delta i en workshop tillsammans med dem.

Onsdagen är som vanligt med idrott och slöjd. Vi stannar kvar och äter lunch och umgås med treorna i Diö.

På torsdag är det dags för Liatorpsruset (se separat inlägg).

Det är mycket som händer så här i slutet av terminen!

Hoppas alla får en skön långhelg!