F-klassens veckobrev vecka:21

Denna vecka har vi bara gått i skolan tre dagar men vi har faktiskt hunnit med en hel del ändå.

I tisdags var de nya F-klass eleverna här. Vi spelade spel tillsammans och lekte både styrda och fri lek tillsammans. De gamla F-klass eleverna känns så stora och kloka med både vilka regler vi har på skolan och hur man ska vara med varandra.

På eftermiddagen jobbade vi med olika sorters blommor i vår årstidsbok. Vi var även ute och plockade varsin maskros som vi har lagt i press.

På veckans bildlektion så skrev vi våra namn med ”skrivstil”, vek och klippte lite och sedan blev det en fantasifigur som vi målade med ”kladdkritor”. Många roliga figurer blev det.

Många elever börjar bli färdiga med sina böcker och får nu lösblad i matte och svenska att jobba med. De får välja svårighetsgrad själv och jag vill gärna att de ska läsa uppgiften själva för att bli så självgående som möjligt inför åk:1. Många elever klarar detta jättebra.

På tisdag nästa vecka ska vi till Diö skola på en workshop som de från Wanås kommer att hålla i, på onsdagen besöker de nya F-klassarna oss igen och på torsdagen är det Liatorpsruset (Se separat inlägg).

Trevlig långhelg!!