F-klassens veckobrev v:18

Eftersom det har varit en kortvecka och jag dessutom blev sjuk en dag så blir veckobrevet lite kort.

I tisdags fortsatte vi vårt mattearbete med att dela upp tal. Denna vecka skrev vi även hur det delades upp på mattespråk. Roligt sätt att lära sig addition på och eleverna är jätteduktiga!

På musiken med Jannice har eleverna fått lyssna på olika musikgenrer och ritat de bilder de fick i huvudet när de lyssnade. Svårt får några men lätt för andra att rita ner sina tankar.

På veckans bildlektion har vi tillverkat olika insekter utav papper och sugrör. Nu flyger de fint i klassrummet.

På tisdag är det dags för bondgårdsbesök tillsammans med åk:1. Glöm inte matsäck, dricka, frukt och gummistövlar. Vi ser fram emot en härlig dag på Sjögården!

Trevlig helg!☀️