Veckobrev klass 3, v 16

Nu har vi kommit igång igen efter påsklovet! Det har varit en kort vecka så vi har inte hunnit så mycket. Vi har fortsatt med asagudar och jobbat med talföljder. Eleverna har fått nya platser i klassrummet och sitter nu en och en efter önskemål från dem.

På engelskan har vi börjat jobba med sagan om Rödluvan. Vi kommer att arbeta med den texten de närmaste veckorna och ha läxa ifrån den. Denna vecka kommer de ha i läxa att träna på att läsa en del av en text högt, de kommer att få en roll och det är bara den delen som de ska träna på. Självklart behöver inte uttalet vara perfekt på allt, de har inte läst engelska så länge! Nästa vecka kommer de att ha glosor i läxa.

I onsdags höll Fredrik från åk:6 på Diö i idrottslektionen. Han hade själv planerat och förberett lektionen. Vi lekte tunnel/brygg tagen, spökboll och duschtagen. Så roligt, Tack Fredrik!!

På tisdag kommer vi att åka till Stenbrohult kyrka för att titta på en musikal som några klasskamrater deltar i .

Det är inte så lång tid kvar för treorna här i Liatorp eftersom de till hösten börja fyran i Diö. Vi kommer att besöka treorna i Diö vid tre tillfällen, 3/5, 24/5 och 31/5. Eftersom detta är onsdagar och treorna redan är i Diö på förmiddagen och har idrott och slöjd innebär det att vi kommer att äta lunch i Diö och sedan gör aktiviteter tillsammans med treorna i Diö på eftermiddagen. Torsdagen den 18/5 kommer treorna från Diö att besöka oss.

Jag kommer att börja med utvecklingssamtal under v 20 och kommer under nästa vecka skicka ut lapp med tider. Fyll i så många tider som möjligt! Det ska bli roligt att träffas och få berätta om hur fantastiskt duktiga era barn är!

Ha en skön helg!

Annika