F-klassens veckobrev v:16

Hoppas att ni har haft en skön påskledighet trots det kalla och snöiga vädret. Det är ju tur att påskgodiset smakar lika gott fast det är lite kyligt ute.

Denna vecka blir det ett kort veckobrev eftersom vi bara har gått i skolan 3 dagar.

I onsdags på idrottslektionen lekte vi lekarna getingen och spökboll med befrielse. En rolig lektion med många elever som kämpar på toppenbra!

På matten har vi räknat till hundra med våra 100-snöre och jobbat i 123-boken. På språket har vi pratat och lyssnat på varandra och vi har även börjat på en framsida till vår Bokstavssaksbok. De kommer att bli jättefina när de är färdiga.

Denna vecka har vi fortsatt på temat jordbruk. Eleverna har nu gjort färdigt sina bondgårdar och börjat att tillverka djur. Eleverna arbetar flitigt och gårdarna blir jättefina.

På måndag den 24 april ska vi åka till biblioteket i Älmhult och få vara med om hur ett större bibliotek fungerar samt så får vi träffa Carl von Linne’.

På tisdag eftermiddag ska vi åka och titta på musikal i Stenbrohults kyrka. Vi har elever i klassen som ska medverka så vi ser verkligen fram emot detta.

Trevlig helg!!