Klass:3 veckobrev v:10

På matten har vi fortsatt att träna algoritmer och det märks att de börjar bli säkrare. Vi har bland annat spelat spel och använt algoritmer för att räkna ut svaret.

Vi har också fortsatt att jobba med area och omkrets så att eleverna blir säkra på vad de olika begreppen innebär. De har byggt figurer och räknat area och omkrets, de har fått uppskatta och jämföra olika areor och omkrets och gjort olika beräkningar.

I onsdags på idrottslektionen var vi i ishallen och åkte skridskor. Alla elever var så glada, positiva och fulla med kämpaglöd trots att det ramlas och blir en hel del blåmärke på knän och armbågar. Härligt att se!

På no:n har vi fortsatt jobba med vatten och gjort experiment med saltvatten.

Nästa vecka börjar vi med nationella prov i svenska och matte. Jag har skickat hem ett litet brev med mer information om detta.

Ha en skön helg!