1-2:ans veckobrev v.10

I förmiddags kom solen fram under rasten och det var riktigt härligt ute. Förhoppningsvis så är våren på gång! Ta gärna hem era pulkor nu när snön är borta.

I torsdags hade vi tema igen och eleverna var mycket flitiga med arbetet med sina bondgårdar.

I onsdags på idrottslektionen var vi i ishallen och åkte skridskor. Alla elever är så glada, positiva och fulla med kämpaglöd trots att det ramlas och blir en hel del blåmärke på knän och armbågar. Härligt att se!

På matten har det arbetats med längd, addition, subtraktion och multiplikation. Eleverna i 1:an har också provat att logga in på elevspel med Lotta.

Vi kommer även på svenskan att arbeta med datorerna och att vara inne på elevspel.se och träna på olika saker som jag lägger in. Vi kommer lägga fokus på stavning och att skriva mycket framöver.

Ha en trevlig helg!