F-klassen veckobrev v:3

Denna vecka har vi lärt oss en ny sjung/rörelselek som heter Kallema elle. Det är en lek där vi tränar på att sjunga, klappa och dansa samtidigt, vilket kan vara svårt för en 6-7 åring. Vi kommer att göra den nästa vecka också för att lära os den ordentligt.

På språket har vi jobbat med att dela upp ord i bokstavsljud, detta klarade eleverna galant. Några kunde dela upp ord som hade 6 olika ljud. Jättebra!! Vi kommer att fortsätta med detta på olika vis nästa vecka. Veckans bokstav har vari Å och vi har bland annat gjort fina åsnor som går tillsammans på en blomsteräng. Nästa veckas bokstav är U, glöm inte bokstavssak till torsdag.

På matten har vi spelat kort där vi har tränat på vilken siffra som är högst. Vi har även spelat bingo, jobbat i 123 och gjort ett spel där vi tränar på talen upp till 20.

På veckans so-lektion har vi fortsatt att jobba med trafikmärken. Vi kommer att göra det på so- lektionerna framöver.

Trevlig helg!!☔️