1-2:ans veckobrev v.3

Denna vecka har vi fått 2 nya elever till vår klass. Jakub har börjat i 1:an och Kacper har börjat i 2:an. Välkomna till oss!

På bilden med Joanna har eleverna fått måla av det berömda konstverket ”Skriet”. Alla har inte hunnit bli klara men de var väldigt duktiga på detta.

Lotta har börjat arbeta med multiplikation med klassen. De arbetar även med året, årstider, månader och veckodagar.

2:orna arbetar vidare med husdjur på engelskan.

På veckans so-lektion har 1:orna fortsatt att jobba med trafikmärken. De kommer att göra det på so- lektionerna framöver.

Nästa vecka kommer 2:orna att få en ny sorts läsläxa där de kommer att träna mängdläsning. De ska alltså läsa en viss tid varje vecka. De kommer att fortsätta att läsa den andra boken fast på lektionerna istället.

Trevlig helg!