Veckobrev klass 3, v 49

Denna vecka har det blivit mycket träning inför lucia. Vi har sjungit varje dag i skolan och i torsdags var vi i Medborgarhuset och tränade. Eleverna sjunger fantastiskt bra!

Vi har använt datorer mycket denna vecka. Eleverna har fått sina egna inloggningar och vi har bland annat tränat på fingersättningen på http://www.kunskapsstjarnan.se På matten har de jobbat med mattespel på datorn och när vi jobbade med Europa fick eleverna leta upp bilder att rita av . De är verkligen motiverade när de får använda en dator! Vi kommer att försöka använda datorerna mycket så att de får en bra datorvana.

På Elevens val har vi börjat göra en gemensam ”Grej” om lodjuret. Vi tränar på att använda sexfältare när vi samlar in fakta. Treorna är bekanta med sexfältare men för tvåorna är det helt nytt men de lär sig fort och är jätteduktiga! Efter jul kommer de att få börja jobba med sina egna ”grejor”.

Idag har vi haft lite julpyssel i klassen. Det blev vackra jullandskap!

Ha en skön helg!