F-klassens veckobrev v:49

Nu närmar sig julen med stormsteg. Eleverna har lite svårt att förstå att vi bara går i skolan 8 dagar till innan lovet. Men vi ska göra vårt bästa för att julstämningen ska infinna sig även på skolan.

Veckans bokstav har varit Ä och vi har gjort Ä utav ärtor och glittriga fina änglar som står på byrån i kapprummet om ni vill se. Nästa vecka är det terminens sista veckans bokstav och det är K. Glöm inte bokstavssak till torsdag.

På veckans mattepass har vi jobbat med att dela upp talen 6,7,8,9 och 10 på olika vis och vi har även spelat ett mattespel där vi formar siffrorna rätt.

På språket har vi fortsatt att byta ut ljud i ord så det blir nya ord. Denna vecka gjorde vi ett spindelnät samtidigt, detta kommer vi göra nästa vecka med. Kanske lite svårt att se på bilden, men nätet blev jättefint

På måndag kommer Simon Peltola och besöker oss i klassen. Han har varit på förskolan och gjort prao och ville gärna även se vad man gör i en F-klass. Kul!! Han är även hos oss tisdagen den 20 december.

Vi har tömt ”slarvlådan” och lagt alla kvarglömda kläder och skor på ett bord i kapprummet. Eleverna har tittat men det är fortfarande en hel del kläder som ingen känner igen. Titta gärna där om det är något som ni känner igen.

Nästa vecka är det Lucia i Medborgarhuset på tisdagen. Hoppas att vi ses då.

Trevlig helg!! ???