F-klassens veckobrev v:47

Veckorna går i ett rasande tempo och till helgen är det redan advent. På veckans So- pass har vi pratat om vad advent betyder och om hur vi firar advent. Vi kommer att prata om julen som högtid på So-lektionerna resten utav terminen.

Veckans bokstav har varit V och vi har gjort V utav vaniljsocker och fina vantar som hänger på ett sträck i klassrummet. Nästa veckas bokstav är D . Glöm inte bokstavssak till torsdag.

På matten har vi jobbat med fler och färre. Några elever vill gärna säga mindre istället för färre, men vi vill gärna att de använder ordet färre för mindre anger ju mer storlek på något. Vi har även spelat ett spel där vi tränade på detta.

image

När vi har suttit stilla för länge så måste vi röra på oss. Nu när det är lite svårare att leka lekar ute med overaller och stövlar på, så rör vi på oss inne. Denna veckan har vi hoppat hopprep, gått på stan och rest till Amerika.

Hoppas alla får en mysig första advent! ✨