1-2:ans veckobrev v.47

Idag har vi firat första advent tillsammans med hela skolan och förskolan. Det var väldigt mysigt.

Vi tyckte att det behövdes lite julpynt i vårt klassrum så vi ägnade morgonen åt att i grupper göra en stor gran och en stor snögubbe som vi satt upp på våra fönster i klassrummet. Kika gärna in och se hur fint det blev av elevernas samarbete.

I helgen ska Ville få ha med sig Siri hem.

På NO-lektionerna har de börjar arbeta med näringskedjor. Fråga gärna era barn om de kan berätta något om det för er.

På veckans SO-pass har vi pratat om vad advent betyder och om hur vi firar advent. Vi kommer att prata om julen som högtid på SO-lektionerna resten utav terminen.

Nästa vecka är sista veckan med simskola för 2:orna.

På tisdag får eleverna sin matteläxa som sedan ska lämnas in senast måndag 5 december.

Hoppas att ni alla får en mysig 1:a advent!