1-2:ans veckobrev v.46

Veckan har gått snabbt förbi tycker jag. Eleverna har varit väldigt flitiga under veckan och det har varit bra arbetsro. Så kul att se eleverna smyga in i klassrummet på morgonen för att direkt sätta sig att läsa.

Förra helgen fick Siri sova över hos Felicia. Felicia har skrivit och berättat om deras helg.

Denna helgen ska hon få följa med Lucas hem.

Denna veckan har Joanna varit på lite semester och Lotta gick in och hade engelska med 2:orna. De har fortsatt sitt arbete med färgerna, prata gärna om det hemma och se vad era barn kan.

På svenskan arbetar eleverna med arbetsscheman där jag individanpassar uppgifterna de ska göra. Många har denna vecka fått börja arbeta med läsförståelsekort där de läser en kort text och sedan svarar på frågor.

Idag, fredag, har eleverna fått testa på lite yoga. Vi kommer att göra det flera gånger i veckan som ett litet avbrott i deras flitiga arbete.

Jag förstår att det har varit lite oklarheter kring när matteläxan ska lämnas in. De har två veckor på sig att göra sin läxa men får lämna in den när som helst om ni känner för att göra den direkt.

På fredag nästa vecka kommer vi att fira första advent tillsammans med förskolan.

2:orna har simskola i två veckor till, alltså 4 gånger till.