F-klassens veckobrev v:46

Efter ett välbehövligt lov så hade alla elever mycket att berätta om vad de hade gjort under veckans som de hade varit lediga från skolan. Roligt att höra deras berättelser.

Veckans bokstav har varit i och vi har gjort i utav indianer, igelkottar och isbjörnar. Vi har även gjort en igelkott utav en papperstallrik. Nästa veckas bokstav är T, glöm inte bokstavssak till torsdag. På språket har vi jobbat med första ljudet i olika ord. Vi kommer att jobba vidare med det på olika vis nästa vecka också.

På matten har vi jobbat med ”snabbtitt på tärning”. Jag visar eleverna en sida på en tärning väldigt snabbt och lika snabbt ska de svara vilken ”siffra” de ser. Alla klarade detta jättebra! Nu har de äntligen fått hem sina ”hemliga halsband”, snygga blev vi med de runt halsen.

I veckan så har vi börjat med två nya arbetsområden, Boken om mig själv och Min årtidsbok. På veckans sida i Boken om mig själv har vi pratat, skrivit och ritat om hur och vad man blir avundsjuk på. Eleverna var väldigt duktiga på att berätta hur det kändes att vara avundsjuk. I årstidsboken har vi pratat om varför träden tappar sina löv om hösten och vad årstiderna heter.

På veckans idrottspass så gjorde vi elevernas favoriter redskapsbana och skeppsbrott. Vi hade gjort en bana där eleverna bland annat fick träna sig på att balansera, klättra och åla. Alla var genomsvettiga efter ett väl genomfört idrottspass.

Ni som inte har lånat nya böcker på länge, glöm inte att vi lånar på tisdagar men att de går att lämna tillbaka böckerna vilken dag som helst.

Trevlig helg!!