1-2:ans veckobrev v:45

Det är härligt att ha eleverna tillbaka efter det välbehövliga lovet. De har nog fyllts på med en massa ny energi. Denna vecka har alla varit mycket flitiga med sitt arbete och arbetsron har varit bra. Jag tror att allt prat om arbetsro och att ha tränat på hur det ska vara när alla får arbetsro har gett resultat.

Nästa vecka kommer vi att börja arbeta med stavning på svenskan. Eleverna kommer att få en egen låda där de ska samla ord som de stavar fel och sen kommer de att träna på dessa ord på olika sätt.

På veckans idrottspass så gjorde vi elevernas favoriter redskapsbana och skeppsbrott. Vi hade gjort en bana där eleverna bland annat fick träna sig på att balansera, klättra och åla. Alla var genomsvettiga efter ett väl genomfört idrottspass.

På matten denna vecka har vi jobbat med dubbelt och hälften. Vi har spelat olika spel för att träna dessa begrepp. Nästa vecka kommer vi att arbeta vidare med begreppet skillnad. På tisdag får eleverna ny matteläxa.

Uppmuntra gärna era barn att låna böcker så att de alltid har något att läsa hemma utöver läsläxan!

V.46

Mån: simskola