1-2:ans veckobrev v.39

Denna vecka har hösten verkligen kommit till oss. Det har regnat mycket och det innebär att det är viktigt att alla har regnkläder och stövlar med sig.

Siri kommer att få spendera helgen tillsammans med Molly och hennes familj.

1:orna har på So-timmen fortsatt med arbetet om kamratskap. De har nu pratat om: Har man inte varit schysst ska man inte vara tyst och Säga förlåt på riktigt är faktiskt viktigt. Det handlade om att tala sanning, stå för det man gjort och om att säga förlåt och verkligen mena det.

2:orna som har SO tillsammans med 3:orna och de har arbetat med Moses och kommer att börja arbeta med Nya Testamentet nästa vecka. På elevens val har 2:orna målat olika konstverk till musik.

Vi avslutade veckan med att alla skulle skriva en berättelse som jag sedan kommer att titta på och bedöma utifrån vad de ska kunna i respektive årskurs. De var super flitiga och det var knäpptyst i klassrummet!

På måndag ska matteläxan lämnas in och har man gjort den klart tidigare så går det givetvis bra att lämna in den då!

2:orna har vaccination i Diö på måndag 8.00. v.42 börjar simskolan för 2:orna!

Hoppas att alla får en mysig höst helg!