F-klassen veckobrev vecka: 38

Tiden bara rusar i väg och nu har vi gått 5 veckor i f-klassen. Vi har väldigt roligt och flera utav barnen tycker som jag, att tiden går lite väl fort i skolan.

På veckans idrottslektion så har vi lekt Skala banan och Kinesiska muren. Lekar som kräver uppmärksamhet, snabbhet och kondition.

Veckans bokstav har varit S och vi har gjort fina S utav solrosfrön. Vi har också gjort spindlar som vi har satt upp i ett spindelnät precis utanför klassrummet. Som bokstavssak var det bland annat  flera skedar, en säl, Sigge Svanslös och sniglar. Nästa veckas bokstav är A. Glöm inte bokstavssak till torsdag.

På matten ha vi fortsatt med vårt arbete med mönster. Eleverna har gjort ett eget mönster utav fyra olika färger som de sedan har målat av på ett rutat papper. Vi har lagt alla målade mönster på golvet sedan skulle eleverna beskriva sitt egna mönster med ord. Detta var de jätteduktiga på. Nästa vecka kommer vi att göra ”det hemliga halsbandet”.

I fortsättningen kommer vi att låna böcker på tisdagar istället för måndagar. Ni kan fortfarande lämna böckerna vilken dag som helst.

På måndag är det studiedag och då är skolan stängd men fritids är öppet som vanligt.

Trevlig helg!!