1-2:ans veckobrev vecka:38

Denna vecka har vi pratat mycket om arbetsro i klassrummet. Vi har möblerat om så att alla sitter ensamma och vi hoppas att detta kommer att göra att alla får chans att få ro. De fick även skriva i sin tankebok om vad de anser arbetsro är och vad de själva kan bättra sig med.

Isak kommer att få ta med sig Siri hem under helgen!

På engelskan har 2:orna börjat arbeta med siffrorna 1-12. Alla kunde siffrorna 1-10 men det var svårare med 11 och 12. Ni får gärna träna på att räkna upp till 12 på engelska hemma.

Under veckan har vi tränat på talens grannar och nästan grannar med hjälp av talraden 1-50. Att förstå vilket tal som kommer före och efter ett tal kan vara lite svårt. 2:orna har också arbetat med 999 och 999-kompisar med hjälp av spel och miniräknaren. På tisdag kommer eleverna få en matteläxbok. Där finns en läxa som ska göras hemma under veckan och boken ska tillbaks på måndagen, gärna med en kommentar till läxan.

På veckans idrottslektion lekte vi Skala banan och Kinesiska muren. Lekar som kräver att eleverna är uppmärksamma, har bra rörelseförmåga samt håller sig till lekens regler, vilket kan vara svårt ibland.

På NO Har vi pratat om sömn. Eleverna har fått både lära sig hur viktig sömnen är för att vi ska må bra. 2:orna har fått i läxa att anteckna när de stiger upp och när de lägger sig under en vecka. Det vore bra om ni hjälpte dem lite med det. På torsdag nästa vecka ska vi analysera elevernas sömnschema.

På musiken har vi spelat musikmemory där eleverna själva var brickorna i spelet.

v.38

Mån: Studiedag!