Veckobrev klass 3, v 37

Tack för ett trevligt föräldramöte igår. Hoppas att ni kände att ni fick den information som ni behöver! Om det är någon som inte var på föräldramötet och känner att de vill ta del av det som vi pratade om kan man höra av sig till mig så skriver jag ihop lite information.

Viktigt för alla att veta är att vi inte sköljer fluor i skolan längre. Det kan vara bra att göra det hemma istället.

Vi tänkte skicka hem klasslistor med telefonnummer men behöver först kolla så att det är ok med alla. Om ni inte vill att er adress eller telefonnummer skickas ut får ni höra av er till mig senast på onsdag den 21 september.

Detta har varit en lite annorlunda vecka med mycket aktiviteter vilket har gjort att vi inte har hunnit arbeta så mycket. Eleverna har bland annat fortsatt med sin planering ”När jag är klar”, jobbat med diagram, läst och tittat på Lilla Aktuellt.

Vi har börjat att jobba med matriser och eleverna har fått träna två och två att göra bedömningar på texter. Detta arbete kommer vi att fortsätta med för att de så småningom ska få bedöma sina egna texter.

Nästa vecka är jag borta på torsdagen och Lotta kommer att vara i klassen istället.

På måndag får de hem sin läsläxa som är måndag till måndag.

Under nästa vecka kommer jag att skicka hem tider för utvecklingssamtal. Fyll i så många tider som möjligt!

Den 26 september är det studiedag.

Trevlig helg!