F-klassen Veckobrev vecka:37

Vilken härlig dag vi hade i går när vi var i Wanås. Vi fick en fantastiskt fin upplevelse där vi fick titta, röra, klättra och lyssna på olika sorters konst. Vi fick även vara med om ett supersnabbt och innehållslöst ladugårdsbesök. Men alla elever var nöjda och glada över studiebesöket (se separat inlägg).

I måndags på matten började vi med att jobba med mönster. Eleverna fick lägga olika sorters mönster med kapsyler, flera utav eleverna kunde göra ett mönster med 4 olika kapsyler, bravo!!  På veckans andra mattepass har vi även jobbat två och två och gjort mönster som den ena eleven har påbörjat och dena andra eleven sedan har har slutfört. Vi kommer att fortsätta att göra mönster på olika vis nästa vecka.

Veckans bokstav har varit M och vi har gjort fina M utav makaroner. På bilden har vi gjort möss. Allt detta fina finns att beskåda i klassrummet. Nästa veckas bokstav är S, glöm inte något på S till senast torsdag.

I onsdags sprang vi skoljoggen tillsammans hela skolan. Det var väldigt varmt, svettigt och roligt!! Se separat inlägg.

Som rörelsepaus denna vecka har vi kört ett kort program från Friskis med tuffa rörelser till bra musik.

image

I går kväll var det föräldramöte, roligt att så många kunde komma! Glöm inte att ni är alltid välkomna att besöka oss!!

Måndagen den 26 september är det studiedag och då är eleverna lediga från skolan men fritids är öppet som vanligt.

Trevlig helg!!