1-2:ans veckobrev v.36

Denna vecka har vi fått en ny elev i klassen, apan Siri. Låt era barn berätta lite om henne hemma. Hon kommer att få följa med en elev hem över helgen varje vecka. Hon ska vara med er familj hela tiden och sedan ska hon med hjälp av ert barn berätta om helgen i sin bok. Den som Siri ska få följa med hem först är Fanny.

På matematiken med Joanna har eleverna arbetat med tärningar och de kommer att fortsätta med att arbeta med diagram.

2:orna har fått sin första läsläxa denna vecka som är till tisdagar. Boken heter ”Hålet i muren” och de har två kapitel i läxa. De kommer sedan att arbeta med texten här i skolan så det är bra om de har läst texten flera gånger och att de berättar om vad de läst för en vuxen.

På engelskan har 2:orna tränat på att presentera sig själva och att fråga vad andra heter. Träna gärna detta tillsammans hemma.

Nästa vecka är det mycket som händer. Det är både skoljogg och utflykt till Wanås, det kan ni läsa om i separata inlägg. På föräldramötet på torsdag är ni välkomna in i 1-2:ans klassrum där vi kommer att berätta om vad vi hittar på tillsammans med era barn.

Kom ihåg v.37

Tisdag: 2:an läsläxa