Veckobrev 2-3, v 21

I måndags var vi på en härlig utflykt till Skånes djurpark tillsammans med f-1! Tack så mycket till föräldraföreningen som gjorde resan möjlig!

På matten arbetar klass två med geometriska objekt och deras egenskaper.

image

Treorna jobbar på med sina matteböcker för att hinna så långt som möjligt innan de slutar hos oss.

I onsdags planerade treorna för avslutningen. Det är mycket hemlighetsmakeri!

image

På bilden gjorde vi färdigt våra vikbilder och sedan gjorde flesta ett sommarhav med båtar. Eleverna är fantastiskt duktiga på att hjälpa varandra när jag inte riktigt hinner med!

I torsdags hade vi Trivselkväll med utställning i klassrummen. Vad roligt att så många kom och tittade på vad vi gjort under året!

Det är snart dags att låna sommarlovsböcker. Innan dess vill vi att alla gamla biblioteksböcker är tillbakalämnade. Har man en läsläxbok som man inte har hunnit läsa ut får man gärna låna om den och ha den som sommarlovsbok. Ta med låneböckerna senast onsdag 1 juni!

På tisdag eftermiddag kommer f-3 ha friluftsdag. Tänk på kläder efter väder!

Alla treor, deras föräldrar och syskon är välkomna på en lite avslutningsfest tisdagen den 7 juni klockan 16.30-18.00.  Kan inte familjen följa med är det okej att bara eleven kommer. Vi kommer att ha någon uteaktivitet, lite mingel och jag kommer att avtacka eleverna. Skriv i kontaktboken om ni kommer och i så fall också hur många eftersom jag kommer att fixa lite förtäring (snask!). Skriv svar senast torsdag 2 juni.

Klassindelningen inför nästa läsår är klar. Tesan kommer att ha f-klassen i ”Solen”, Sofie T klass 1-2 i ”Månen” och jag Annika kommer att ha klass 3 i Stjärnan.

Trevlig helg!