F-1 veckobrev v: 21

Vilken bra skolresa vi hade i måndags, fantastiskt väder, pigga djur och härliga elever! Ett stort tack till föräldraföreningen för bidraget till resan!

På svenskan i går så fick eleverna blunda och lyssna när jag läste en text där eleverna skulle ”läsa mellan raderna” . Sedan fick de rita och skriva det de hade ”sett” i sitt huvud. Det blev en hel del olika sorters bilder.

På elevens val i tisdags gjorde vi mandala ute. Eleverna tyckte att det var härligt att lyssna på lugn musik ute samtidigt som de även hörde fåglar och målade på sina bilder.

I går kväll hade vi en trivselkväll tillsammans med föräldraföreningen. Eleverna fick visa upp vad de hade gjort under läsåret. Många föräldrar var förvånade över hur duktiga eleverna är.

Vi vill att eleverna lämnar tillbaka lånerböckerna som de har hemma, för att kunna låna hem ”sommarlovsböcker”. Är det någon elev som inte hinner med att läsa ut sin läsläxa så är de okej om man vill låna om den som sommarlovsbok.

På tisdag eftermiddag ska vi ha en friluftsdag. Tänk på kläder efter väder.

Nu är det äntligen klart hur klassindelningen ser ut nästa termin. Jag (Tesan) kommer ha F-klassen i ”solens” klassrum, Sofie kommer ha 1-2:an i ”månens” klassrum och Annika kommer att ha 3:orna i ”stjärnans klassrum.

Trevlig helg!!