Veckobrev 2-3, v 20

I onsdags var Diös treor här och hälsade på. Vi hade en trevlig eftermiddag med tipsrunda och lek. Deras nya mentor Josefin var också med och skickade med ett brev hem till alla i åk så kolla i väskorna om det inte kommit fram!

Idag har eleverna fått vara med och skriva om musikalen som vi var och såg på idag!

Vi har kollat på musikal. Vi åkte buss till Folkets hus i Älmhult. De som spelade musikalen kom från kulturskolan i Ängelholm och gick på mellanstadiet där. Musikalen handlade om feen i Askungen som skulle hitta Askungen men hon hade glömt bort sin trollformel. När hon trollade kom hon till olika ställen i Disneyfilmer. Hon kom till Aladdin, Lejonkungen, Frost, Mulan, Djungelboken, Den lilla sjöjungfrun, Skönheten och odjuret, Herkules och Tarzan. Den var bra för det var många olika Disneyfilmer och de var bra på att härma dem. Den var rolig och det var roligt att se hur de klädde ut sig. Den var lite på allvar och inte bara på skoj. De var duktiga på att sjunga, dansa och spela instrument. Det var bra att de vågade uppträda för så stor publik. De hade nog tränat mycket för att komma ihåg vad de skulle säga! Det var bra att de tände och släckte ljuset när de bytte handling.

På måndag är det dags för skolresan till Skånes djurpark. Glöm inte att packa i en väska som barnen själva kan bära!

Trevlig helg!