F-1 Veckobrev v:20

Denna vecka har vi verkligen fått mycket motion. Vi har både haft idrott, rörelselekar och sprungit Liatorps ruset. Detta passar vår klass perfekt!!

På svenskan i måndags gjorde vi stafettskrivning. Jag började på fyra olika berättelser som eleverna sedan skulle fortsätta att skriva på i grupper. De fick 5 minuter på sig att skriva på min påbörjade berättelse, sedan skickar de vidare berättelsen till nästa grupp som fortsatte att skriva där den andra gruppen slutade. Av detta blev det 4 bra berättelser med tydlig början, mitten och slut. Kul!!

På veckans mattepass så har vi jobbat med 10-kompisarna (9+1, 8+2, 7+3 osv). Vi vill att eleverna ska kunna detta väldigt bra, då det är bra att kunna 10-kompisarna som ett rinnande vatten även när man ska räkna höga tal.

På veckans språkpass så har F-klassarna jobbat med ett hemligt ord. De fick tre bilder och bokstäver som var lite huller om buller. Bokstäverna skulle klippas ut och limmas fast i rätt ordning vid rätt bild. Lite klurigt blev det när eleverna sedan skulle sätta ihop de bokstäverna som blev över till ett alldeles nytt ord. Kul men lite svårt!

På elevens val i tisdags gjorde vi mandala. Detta är det många elever som tycker är både roligt och avslappnande, och många fina bilder blir det.

image

Nästa vecka är det skolresa på måndagen och Trivselkväll tillsammans med föräldraföreningen på torsdagen.

Trevlig helg!!