F-1 veckobrev v:18

Äntligen kom det fina vädret och vi kunde vara ute i bara t-shirt eller kofta. Härligt!! Veckans inlägg blir lite kortare eftersom vi bara har gått i skolan tre dagar denna vecka.

I måndags kom de nya F-klassarna på besök. De fick en bra rundvandring både utomhus och inomhus. Roligt att se att de tar så väl hand om varandra. De nya F-klassarna kommer att besöka oss två gånger till.

Denna vecka har alla gjort färdigt sin sida i vår egentillverkade bok. Boken blir jättefin och väldigt bra. Den kommer att visas upp på trivselkvällen samt så kommer vi att läsa den för 2-3:an.

På veckans bildlektion så har vi gjort superfina ugglor utav papperstallrikar, papper och täckfärg. Som vanligt så jobbar alla bra och gör sitt bästa.

image

I dag har vi haft idrott och gjort en lite svårare lek som heter Ambassaden. Jag har gjort den med åk 2-3 innan och det är många olika moment som man ska tänka på, bland annat så ska man befria en kompis samtidigt som man själv kan bli tagen. Be gärna era barn förklara hur den går till.

20160504_091037

När vi tycker att vi har jobbat bra i vår klass eller när vi suttit stilla alldeles för länge så lägger vi in ett kortare rörelsepass. Ibland så går vi ut och leker en lek men i bland så får någon elev ge förslag på en låt som vi sedan dansar fridans till. Denna vecka blev det ett ”danståg” som gick genom hela klassrummet i en rasande fart. Härligt att se!!

Hoppas att alla får en trevlig långhelg i det fina vädret!!