F-1 veckobrev v: 11

Vilket härligt väder vi har haft denna vecka. På flera raster har eleverna inte behövt ha överdragsbyxor på sig och hopprepen har dammats av så nu är det verkligen vår i luften.

Veckans bokstav har varit G och vi eleverna har gjort fina Gg utav glitter. Nästa veckas bokstav är B.

På matten har 1:orna jobbat med mattematchen och tallinjen medans f-klassen har jobbat med 100 snöret, prickboken och hur man delar talet 5.

På bilden har vi gjort färdigt våra fåglar som vi började på förra veckan. Eleverna har varit väldigt noggranna med att även måla bakgrund. Jag har hängt upp dem på klassrumsdörren så titta gärna på dem vid tillfälle.

image

På No har eleverna jobbat färdigt med sina återvinnings grupparbeten. Veckan efter lovet ska de redovisa för klassen vad de har kommit fram till.

image

I dag har vi gjort en ny sida i boken om mig som  handlade om kamrater. Vi läste en bok om att vara bästisar, sedan pratade vi bl.a om alla verkligen hade kompisar, om vuxna kunde ha kompisar och om bästisar. Många kloka elever finns det i denna klass.

image

På idrotten har vi hoppat hopprep, lekt ”evighetssvanstagen” och tre i rad stafett. Tre olika lekar som eleverna klarar jättebra!

Nästa vecka kommer att gå i påskens tecken med bl.a påskpyssel på skärtorsdagen. ?

Trevlig helg!!