Veckobrev 2-3, v 6

Så har ännu en vecka gått! Tiden går så snabbt! Det är härligt att på fredagen höra att eleverna säger ”Är det redan fredag?”. Det måste ju betyda att de har ganska roligt i skolan!

I måndags gick hela klassen ut och lekte en stund. Vi lekte abc-123 och banantagen.

Vi har börjat avsluta vårt historiatema. Vi sorterar alla bilder som vi tittat på till rätt tid och sätter upp dem på vår tidslinje. Eleverna imponerar hur mycket de kommer ihåg och hur de kan använda sina kunskaper för att dra slutsatser!

På no:n har de börjat arbeta med hållbar utveckling. Eleverna är verkligen engagerade i ämnet! Detta arbete kommer att fortsätta under några veckor.

20160211_130524 (1)

På musiken arbetar eleverna med temat ”Min favoritartist”. Eleverna ska få skriva fakta och sedan redovisa för klassen.

Idag firade vi alla hjärtans dag genom att göra en liten söt mus av hjärtan. Kanske dyker den upp som en present till någon på söndag?!

image

Några 2:or har fått hem lapp om utvecklingssamtal. Fyll i och lämna till mig så snart som möjligt.

Nästa onsdag får treorna besök av Malin Andreasson som är förstelärare i svenska. Hon ska hålla i en lektion kring faktatexter.

Glöm inte att tvåornas simskola börjar tisdag vecka 9.

Trevlig helg!