F-1 veckobrev vecka: 6

Veckorna bara rusar iväg och nu är det bara en vecka kvar till sportlovet. Vi jobbar på väldigt flitigt i klassen och har en mycket trevlig stämning!

Denna veckas bokstav har varit P och vi har gjort fina P i pasta. Nästa veckas bokstav är Ö.

På bilden och på elevens val har vi gjort fina hjärtan i lera som vi har hängt i ett band som man kan använda som halsband. Kanske får någon detta i alla hjärtans dag present på söndag.

image

I går hade vi en temadag som handlade om samtal och lyssna. Vi var mycket positivt överraskade hur duktiga eleverna var på att samtala. Se det separata inlägget och de härliga bilderna på bloggen och be era barn berätta om vad vi gjorde.

På veckans No lektion har vi varit på återvinningen och slängt och sorterat plast, metall, glas mm. Vi kommer att jobba vidare med återvinning och hållbar utveckling nästa vecka.

I tisdags när vi hade jobbat väldigt flitigt så hade vi en Röris paus på kanonen. Ett roligt litet rörelsepass på 5 minuter som Friskis och svettis har.

image

Nästa vecka på tisdag kommer Klara från Diö skola på besök. Förra gången hon skulle komma hade de inbrott i Diö så då kunde hon inte.

Trevlig helg!!