Veckobrev 2-3, vecka 3

Hej!

På tisdag är det studiedag och skolan r stängd. Fritids är öppet som vanligt. På onsdag ska hela skolan åka till ishallen och åka skridskor. Man får ha med sig klubba om man vill och en liten fika. Har man inga skridskor får man höra av sig till skolan på måndag så kanske vi kan ordna ett par att låna. Glöm inte hjälm!!!

I tisdags hade vi spelhåla på elevens val. Alla elever fick lära sig ett nytt kortspel som kallas ”sillatunnan”. Det är inte helt enkelt att lära sig ett nytt spel men alla spelade på och det hördes glada jubel från de som vann!

På bilden arbetade vi med de geometriska formerna och perspektiv. Vi tränade på att använda linjal. Uppgiften var inte helt enkel men resultatet blev kaninfint!

Vi har fått våra böcker till bokjuryn. Vi fick dem presenterade för oss så att vi blev riktigt sugna på att läsa. Fram till påsklovet kommer vi att läsa i dessa böcker för att sedan rösta fram vår favorit.

Idag har vi tömt vårt klassrum i väntan på de nya möblerna. Det blev väldigt tomt! Vi hoppas att de kommer under dagen, annars kommer de på måndag. Tills dess har vi Månen som vårt hemklassrum!

Trevlig Helg!