2-3 veckobrev vecka:49

På veckans idrottslektion lekte vi två olika lekar: evighets svanstagen och hur mycket är klockan Herr Lejon. Alla var rejält svettiga och trötta efter lektionen.

Så här i juletider har vi pratat om varför vi firar jul. Eleverna hade ganska bra koll. Sedan har vi tränat på en julpjäs som handlar om Jesus födelse. Eleverna är engagerade och tränar för fullt. Syftet med pjäsen är både att lära sig mer om den kristna traditionen och att träna läsning. Eleverna läser sina repliker många gånger och tränar på så sätt sitt läsflyt utan att de tänker på det!

Nästa fredag är det dags för lucia. Eleverna kommer ombytta direkt till Medborgarhuset. Ha med vanliga kläder att byta till efter. Luciatåget börjar klockan 8.00. Glöm inte att lämna in lappen om hur många som kommer! Efter lucia kommer vi att ha aktiviteter tillsammans med f-1.

Mattegrupp Stjärnan har sin sista matteläxa till fredagen den 11. Det är fyrans tabell. Sedan tar vi jullov från multiplikation och division! Jag hoppas att de tränar lite mer denna vecka eftersom flera inte gjort det med treans tabell.

Den sista läsläxan blir till v 51, sedan blir det jullov från det också!

Ha en trevlig helg!