Veckobrev 2-3, vecka 48

Hej, hej!
I måndags gav vi oss ut på en ny vandring bakåt i tiden. Vi gick tillbaka till bronsåldern. Där fanns det bilder upphängda som hade med bronsåldern att göra. Hemma i klassrummet igen fick eleverna arbeta i par med en bildanalys där de skulle berätta vad de såg, vad de undrade och vad de trodde. Eleverna var jätteduktiga på att analysera och dra egna slutsatser.

Det börjar närma sig jul och i torsdags fick en del elever hjälpa till och göra vår adventskalender som vi ska börja dra på tisdag.

I dag har vi firat advent tillsammans med förskolan och f-1. Vi sjöng sånger och åt goda pepparkakor. Sedan pysslade vi lite ljusstakar tillsammans med f-1.

Mattegrupp stjärnan har fått ny matteläxa, 3:ans multi- och divisionstabell. Förhöret är på fredag.
Eleverna som har matematik i ”Månen” har talet sju i läxa till tisdag nästa vecka och det blir ett nytt tal i läxa till på fredag.

Trevlig helg!
Önskar Annika och Annette