Veckobrev v 40 klass 2-3

Veckorna går snabbt och hösten har verkligen kommit!

Denna vecka har eleverna i åk 2 träffat skolsköterskan. De har fått med sig ett brev från henne som ligger i deras plastficka.

I dag har mattegrupp Stjärnan haft läxförhör på talet 11. Det märks att de har tränat och var jättesnabba! Bra jobbat! Jag vill att de visar sitt läxförhör för er och att ni skriver på att ni sett det. Sedan visar de mig det. Till nästa vecka har de talet 12 i läxa.

På torsdagar jobbar vi med instruktioner. I torsdags fick de träna på att läsa instruktioner och göra det som stod på pappret. De jobbar jättebra och är duktiga på att förstå instruktioner. Nästa vecka ska de få testa att skriva instruktioner.

På tisdag kommer vi att börja jobba med klockan i matte. Vi har gjort nya grupper när vi jobbar med klockan utifrån vad de behöver träna vidare på. Målet är att man i åk 3 ska kunna hela den analoga och digitala klockan. Det är bra om man tränar lite hemma också! Vi kommer att börja med 5, 10, kvart och 20 över. De som redan kan det kommer att jobba vidare med den digitala klockan.

Trevlig helg!