F-1vecka 40

Denna vecka har båda klasserna jobbat med mönster på olika vis. F- klassen har gjort ”hemliga halsband” och ettorna har gjort matematiska mönster.

Veckans bokstav har varit S och F-klassen har gjort S utav snäckor, och 1:orna har jobbat i sina bokstavsböcker.

image

1:orna är jätteduktiga på att göra sin läsläxa. Det de övar på nu är bl.a. att kunna läsa den för mig utan att ljuda orden. Detta klarar de jättebra.

image

Nästa veckas bokstav är R, F-klassarna får inte glömma bokstavssak till torsdag och ettorna har som vanligt sin läsläxa till torsdag. Nästa vecka ska jag på mattekurs på onsdag så då blir det Johan som håller i idrotten. På måndag så får ni hem en lapp om utvecklingssamtal, ringa in så många tider ni kan. Finns det ingen tid som passar så hör av er till mig så hittar vi en tid.

Trevlig helg!!