F-1 vecka 39

Veckans bokstav har varit A. F-klassen har gjort A utav ananaser och de hade flera kluriga bokstavssaker med sig.

På bilden har vi gjort äppleträd som finns att beskåda i kapprummet. Vi gjorde träden även som en instruktionsuppgift där jag skrev upp på tavlan de olika momenten som skulle göras. Ettorna kunde lätt läsa vad jag hade skrivit medan f-klassen hade lyssnat så bra när jag gick igenom uppgiften, så de kunde med hjälp utav första ljudet i orden klura ut vad jag hade skrivit.

image

På matten har 1:orna jobbat med talet 9 på olika vis och F-klassen har jobbat med mönster med Multilink som de sedan har ritat av och presenterat för sina kompisar.

image

Nästa veckas bokstav är S. F-klassen tar med sig bokstavssak till torsdag och 1:orna har läsläxa till samma dag.

Ha en trevlig helg.