Fritids v25

2 härliga dagar där vi inte hade planerat några större aktiviteter, eftersom barnen brukar vara mest sugna på att leka med sina saker som de har med sig hemifrån första dagarna.

Sommarlovsmorgon blir det på eftermiddagen nu, då en del av barnen är iväg på simskola på förmiddagarna, så att alla får chansen att titta på det.

Några har skrubbat våra utebord rena och fina, så det är lite trevligare att sitta där nu i sommar och bara mysa eller äta mellanmål.

Idag har vi haft vårt årliga midsommarfirande med förskolan vid Hjärteparken, som alltid är lika trevligt. Vid lunchen fortsatte firandet med midsommarmat och till efterrätt bjöd köket på glass med jordgubbar.

På tisdag tänkte vi ha cykeldag, så då får man om man vill, ta med någonting på hjul och hjälm.

Trevlig midsommar önskar vi er alla!