2:ans veckobrev v 34

Nu har vi hunnit med en hel vecka i skolan. Tyvärr blir det inga bilder i dagens veckobrev.

I veckan har vi haft SO. Först började vi prata om viktiga regler för att få ett gott klassrumsklimat. Vi har också pratat om demokrati och diktatur. Vi såg först en film och sen diskuterade vi skillnaden.

På svenskan har eleverna fått skriva en text om sig själva. Den handlade till exempel om deras familj, var de bor, deras favoritmat/djur/ämne och även saker de är bra på.

På matematiken har vi börjat med ett kapitel som handlar om talen upp till 100. Vi jobbar med ental och tiotal, siffrans värde och att storleksordna. Vi har pratat om begreppen större än och mindre än. > <

När vi hade bild gjorde vi oss själva till superhjältar. Vi fotade varandra i en superhjältepose och klippte också ut en mantel.

I måndags hade vi vår första engelskalektion. Vi pratade om frasen ”I can”, sjöng en sång och eleverna fick färglägga ord som de redan kunde på engelska.

Kom ihåg föräldramötet på måndag. Varmt välkomna!

Måndag: Veckans grej – längst hals. Föräldramöte 17.30.

Tisdag:

Onsdag:

Torsdag: Idrott inne (ombyte och handduk)

Fredag:

Ha en trevlig helg!