Fritids v 25

Veckan har bjudit på strålande väder och vi har verkligen passat på att vara ute så mycket som möjligt. Vi började med en cykeldag i måndags och det uppskattas av många barn. Vi gick även bort till medborgarhuset och tittade på cirkusen som sattes upp.

I tisdags blev det bad större delen av dagen. Några barn sprang i vattenspridaren, medan andra lekte med vattenlandet. Vi har även, med spänning, följt bygget med vår nya rutschkana.

Igår stod pyjamasparty på schemat. Nästan alla barn och vuxna kom till fritids i sina pyjamasar. Vi tävlade i limbo, gjorde sovmasker, tittade på film och bakade kakor.

Idag har vi tjuvstartat midsommarfirandet tillsammans med förskolan i Hjärtanparken.

Glöm inte Såganäslägret på tisdag och onsdag. Har ni några frågor kring det är ni välkomna att höra av er under måndagen.

Nu önskar vi er alla en trevlig midsommar!                                                                      Jannice, Johan, Maria, Pernilla, Juhani och Olle