F-klassens veckobrev v: 21

Denna vecka blir veckobrevet kort eftersom vi bara går i skolan tre dagar.

På veckans svenskapass har vi jobbat med minnesboken, ordet jag och testat våra kunskaper på testportalen Legilexi. Alla elever i Älmhults kommun ska göra Legilexi och vi börjar redan med det i F-klass. Testet görs på Ipaden och testet kartlägger elevernas läsfärdigheter och vid regelbunden användning ser man som lärare tydligt elevernas individuella utveckling och hur de ligger till i förhållande till årskursens mål. Man kan tidigt identifiera elever som visar indikation på eller befaras inte nå målen och sätta in tidiga insatser och åtgärder därefter. Eleverna tycker att testet är roligt men lite svårt.

I går på idrotten lekte vi lekarna evighetssvanstagen, vem tar och killerboll. Nästa vecka kommer vi att vara ute på Bokliden oavsett väder. Vi kommer även duscha där.

På veckans mattepass har vi jobbat med 10-kompisarna, 1+9, 8+2 osv. Eleverna fick lägga talen med multilink och sedan jobba vidare i sina matteböcker.

I dag har vi jobbat med programmering. Eleverna fick lära sig vad programmering, bugg och kod innebär i programmering. Sedan fick eleverna programmera varandra med hjälp utav olika pilar. Vi fortsätter med detta nästa vecka.

V: 22

Måndag: Lämna tillbaka alla låneböcker!!!

Tisdag: Idrott ute

Onsdag: Friluftsdag på Bokliden

Torsdag:

Fredag: Tesan ledig

Ha en fin lååååång helg!

Tesan  och Matilda

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.