F-klassens veckobrev v: 20

Vilken härlig dag vi hade i tisdags när vi sprang Liatorpsruset. Alla elever kämpade på jättebra så det var gott med en fika och duschning efter loppet.

Denna vecka har vi fortsatt med vårt arbete om vårblommorna. Jag hade plockat med mig 6 olika sorters blommor som de skulle artbestämma med hjälp utav sina böcker som de fick på biblioteket. Eleverna var jätteduktiga på att titta noga både på blad och blomma så att det verkligen blev rätt. Som avslut på lektionen fick eleverna välja en blomma att rita och färglägga. I dag hade vi avslutslektionen på temat och då gick vi ut och spelade ett ”vårbingo” i smågrupper och repeterade vårblommorna.

På veckans skrivpass har vi jobbat i våra minnesböcker om året i Förskoleklass. Eleverna jobbar på bra och böckerna blir jättefina. De kommer vi skicka hem dagen innan skolavslutningen.

På veckans mattepass har vi fortsatt med att träna på lilla plus. Eleverna blir säkrare och säkrare och flera har blivit supersnabba.

Så roligt att så många kunde komma på Trivselkvällen i går. Eleverna är stolta över allt de har jobbat med och lärt sig under läsåret. STORT TACK till föräldraföreningen för bidraget och för samarbetet kring kvällen!!

TACK även till Agnes för en fin veckas prao. Kom gärna tillbaka igen!

Nästa vecka är det en kortvecka med endast 3 skoldagar.

Vecka 21

Måndag:

Tisdag: Idrott

Onsdag:

Torsdag: Kristi himmelsfärdsdag

Fredag: Lovdag

Trevlig helg!!

// Tesan och Matilda

Det här inlägget postades i f-klassen, Okategoriserade. Bokmärk permalänken.