F-klassens veckobrev v: 14

Det har varit riktigt ruskväder några dagar denna vecka så tänk på att fylla på era barns extrakläderslådor.

I går hade vi en förmiddag tillsammans med åk: 2 igen. Eleverna fick måla mandala med en strategi som vi kallar ”kloka pennan”. En elev bestämmer vilken färg och på vilket ställe den andra eleven skulle måla på, sedan turades man om. Vi tränade också på att säga bra saker till varandra. Eleverna i F-klassen ser verkligen fram emot dessa tillfällen då vi jobbar tillsammans.

Veckans mattepass handlade om ordningstalen upp till 20, ganska klurigt speciellt med sjätte och sjunde. Vi jobbar vidare med detta efter lovet.

Nu har vi haft den sista bokstavsläxan för terminen. Vi kommer att jobba med bokstäverna Z och Q på ett lite annat vis. Veckans bokstav var ju Xx och vi är väldigt imponerade utav hur många kluriga saker som ni har kommit på tillsammans med era barn. Vi kommer fortsätta med veckans grej och ledtråden till vecka 16 är :Fotbollskung på Z.

På veckans idrottspass har vi haft stationsgympa med många balansstationer. Eleverna kämpade som vanligt på jättebra!!

I dag har vi haft påskpyssel tillsammans med de andra eleverna på skolan. Det fanns mycket att välja på att göra och det har skapats fina alster så som blommor, harar, kycklingar.

I går grävde vi upp brädan med plasten, aluminiumet tyget, pappret, skalet och mackan fastspikade. Först klurade vi lite på vad som kunde ha hänt med de olika sakerna, eleverna var rätt klara med att mackan, skalet och pappret hade luckrats upp eller försvunnit.

Nu har jag haft de flesta utvecklingssamtalen. Tack för bra samtal, era barn är fantastiskt duktiga!!!

V: 15 Påsklov

V: 16

Måndag: Annandag påsk

Tisdag: Idrott

Onsdag:

Torsdag:

Fredag: Veckans grej. Ledtråd: Fotbollskung

Ha en fin påsk så ses vi igen tisdagen den 19 april.

Tesan och Matilda

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.