Fritids v 45

Den här veckan har vi börjat med temat Länder. Vi har målat flaggor och tittat på en film om hur barn har det i andra länder. Vi har även ritat bilar som kommer från olika länder. Som rörelseaktivitet lekte vi en lek som heter Kungens söner, där man besöker olika länder. Idag har det blivit lite pyssel inför fars dag på söndag.

Vi hälsar Irmeli välkommen till oss! Hon är student från Linnéuniversitetet och ska vara hos oss i fem veckor.

I IST finns nu ett temporärt schema för jullovet att fylla i. Sista datumet är 26/11, men fyll gärna i så snart som möjligt. Observera att måndagen den 10/1 är fritids stängt för planering. Vi vet ännu inte vilket fritidshem i kommunen som kommer att hålla öppet under jullovet, det beror på antalet anmälda barn.

Vi vill även passa på att påminna er om att skolan har studiedag på torsdag, men fritids är öppet som vanligt. Tänk på att meddela om barnen blir lediga eller får ändrade tider.

Sist men inte minst önskar vi er en fin helg!! // Jannice, Johan, Matilda, Maria, Pernilla och Irmeli