Fritids v 42

Vi började veckan med lite utomhuslekar. Det blev ”Konleken” och ”Under hökens vingar kom”. I Barnkonventionen står det att varje barn har rätt till lek.

I onsdags fick eleverna erbjudande om att tälja en barkbåt. Det var många som nappade på det och båtarna blev väldigt fina! Ur läroplanen: Erbjuda eleverna en meningsfull fritid.

Eftersom det är FN-dagen på söndag så tillverkade vi fredsduvor i torsdags. Det blev ett helt gäng med elever som ville göra en duva. Duvorna klipptes ut ur papptallrikar och monterades sedan ihop på olika sätt. Eleverna var mycket nöjda över resultatet! Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att skapa och uttrycka sig.

Idag blev det bingospel. Det var inte helt enkelt att hålla koll på sin bricka och vilket nummer som ropades upp, men alla kämpade på bra och hade roligt. Ur läroplanen: Ge eleverna möjlighet att använda matematik.

Till sist vill vi skicka med en uppmaning om att kolla era barns extrakläder, det går åt många ombyten nu när det regnar så mycket!

Trevlig helg önskar vi på fritids!!