F-klassens veckobrev v: 38

I går lämnade jag ut lappar om utvecklingssamtalstider. Fyll i lappen så fort som möjligt och lämna tillbaka den till skolan så sammanställer jag tiderna och återkommer med vilken tid ni får. När ni får hem tiden så kommer ni även få en enkät med hem där ni tillsammans med ert barn fyller i enkäten och sedan tar med den till samtalet.

Veckans bokstav har varit Ss och vi har gjort fina spindlar utav äggkartonger och piprensare. Svaret på veckans grej var spindel. Eleverna fick lära sig att spindeln alltid har åtta ben och att de är rovdjur. Fråga era barn vad Svarta änkan gör när hon har parat sig, ett roligt och lite spännande svar kommer ni att få. Nästa veckas bokstav är Rr och ledtråden till veckans grej är: sol + vattendroppar.

På matten har vi spelat ett spel där vi tränar på att forma siffrorna rätt. Vi har även tränat på detta med något som vi kallar ”snabbtitt”, jag visade en sida på tärningen och eleverna skulle snabbt skriva ner siffran på rätt sätt på sina whiteboards. Vi har även hunnit med någon sida i vår mattebok.

I går hade vi musik med Jannice. Eleverna fick lyssna på Nationalsången och sedan berätta vad de tänkte på när de hörde den. Flera utav eleverna hade hört den innan och några tyckte att den var fin. Vi lyssnade även på Rumäniens, Tysklands och Serbiens nationalsång. Vi hann också med att sjunga Tvärtomvisan.

På idrottslektionen i tisdags lekte vi tagenlekarna evighetssvanstagen och sol, vind och vatten. Som avslut hade vi en avslappningsstund innan duschningen.

V: 39

Måndag: Kurator Sara pratar om vänskap med oss.

Tisdag: Idrott med ombyte

Onsdag:

Torsdag: Läxa, ta med något på bokstaven R.

Fredag: Veckans grej: sol + vattendroppar

Trevlig helg!

// Tesan och Matilda

Det här inlägget postades i f-klassen. Bokmärk permalänken.