Fritids v 36

Den här veckan har vi gjort aktiviteter som barnen lämnade förslag på förra veckan. Det började med dansstopp i måndags. Det var många som ville vara med och de ville nästan aldrig sluta dansa 🙂 I tisdags gick vi till Lilla skogen med en liten grupp som var sugna på att leka hästar, gräva och bygga kojor.

Barnen har haft önskemål om att vi ska göra något eget till mellanmålet, så i onsdags blev det grönsaksstavar med dipp. De var duktiga på att skala och skära morot och gurka.

Både idag och igår har det blivit rörelseaktiviteter utomhus i det fina vädret. Igår lekte vi Kom alla mina kycklingar och idag har vi testat brännboll.

På måndag är det studiedag för skolan, men fritids är öppet som vanligt. Glöm inte att lägga in i IST om barnen blir lediga eller får ändrade tider.

På måndag får barnen gärna ta med sig en cykel eller något annat på hjul om de vill, för vi har planerat för en cykeldag.

Trevlig helg // Fritidspersonalen